Eye Care Tips: ଲାପଟପରେ ଅଧିକ ସମୟ କାମ କରୁଛନ୍ତି କି? ଅନଲାଇନ ରେ ପଢୁଛନ୍ତି କି? ଚକ୍ଷୁର ଯତ୍ନ ଏପରି ନିଅନ୍ତୁ…

Digital-Eye-Strain

ଭୁବନେଶ୍ଵର: ଘରୁ କାମ କରିବା ସମୟରେ ଆପଣଙ୍କର ଅଧିକାଂଶ ସମୟ ଆପଣଙ୍କ ଡିଜିଟାଲ୍ ଡିଭାଇସ୍ ଉପରେ ଆଖି ରହୁଛି। ଫଳରେ ଆଖିରେ ଅସ୍ୱାଭାବିକତା କିମ୍ବା ଯନ୍ତ୍ରଣା, ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ଦୃଷ୍ଟିଶକ୍ତି, କ୍ଳାନ୍ତ ଲାଗିଥାଏ। ଅତ୍ୟଧିକ ହେଲେ ଆଖିର ଦୃଷ୍ଟି ଶକ୍ତି ମଧ୍ୟ ହରାଇପାରନ୍ତି।

କମ୍ପ୍ୟୁଟର କିମ୍ବା ମୋବାଇଲ୍ ପରଦାରେ ଦେଖିବା ଦ୍ୱାରା ଆଖିର ଚାପ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାଏ। ଏବେ ବିଶ୍ଵରେ କରୋନା ଭୂତାଣୁ (Corona Virus) ମହାମାରୀ ସମୟରେ ୱର୍କ ଫ୍ରମ ହୋମ (Work From Home) ଏବଂ ପିଲାମାନେ ଅନଲାଇନରେ ପଢିବା (Online Study) ବାଧ୍ୟ ହୋଇଯାଇଛନ୍ତି। ତେଣୁ ଏହି ଡିଜିଟାଲ୍ ଉପକରଣ ଗୁଡ଼ିକର ବ୍ୟବହାରକୁ ବନ୍ଦକରିବାରେ ସକ୍ଷମ ହେବେ ନାହିଁ, ସେଗୁଡିକ ବ୍ୟବହାର କରିବା ସମୟରେ ଆପଣ ଆଖିକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ପଦକ୍ଷେପ ନେବା ଉଚିତ।

କମ୍ପ୍ୟୁଟରର ମନିଟର ଠିକ ଜାଗାରେ ରଖନ୍ତୁ

ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ଆପଣଙ୍କର ମନିଟର ସିଧାସଳଖ ଆପଣଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ, ପ୍ରାୟ ଏକ ହାତ ଦୂରତାରେ ରଖନ୍ତୁ। ସ୍କ୍ରିନ (Screen) ଯେପରି ଆଖି ସ୍ତରରେ ରହିବ।  ଏହା ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ଆପଣ ସ୍କ୍ରିନ ଦେଖିବାକୁ ଯେପରି ଆପଣଙ୍କୁ ଉପରକୁ ନଚାହିଁବାକୁ ପଡେ, କାରଣ ଏହା କରିବା ଦ୍ୱାରା ଆଖିରେ ଚାପ ବଢିପାରେ।

ସ୍କ୍ରିନର ଉଜ୍ଜ୍ୱଳତାକୁ (Screen Brightness) ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରନ୍ତୁ

ଆପଣଙ୍କ ସ୍କ୍ରିନର ଉଜ୍ଜ୍ୱଳତାକୁ ଏକ ଆରାମଦାୟକ ସ୍ତରରେ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କରନ୍ତୁ, ଆପଣଙ୍କ ପରିବେଶ ସହିତ ସମାନ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳତା ରଖନ୍ତୁ।

ଆଲୋକକୁ କମ୍ କରନ୍ତୁ

ଆପଣଙ୍କ ମନିଟରରୁ ପ୍ରତିଫଳିତ ଆଲୋକରୁ ଚମକକୁ କମାଇବା ପାଇଁ ଏକ ଆଣ୍ଟି-ଗ୍ଲେର୍ କିମ୍ବା ମ୍ୟାଟ୍ ସ୍କ୍ରିନ୍ ପ୍ରୋଟେକ୍ଟର୍ ସଂସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ। ଯଦି ଆପଣ ଚଷମା ପିନ୍ଧନ୍ତି, ତେବେ ଆଣ୍ଟି-ପ୍ରତିଫଳିତ (Anti-Reflective, AR) ଆବରଣ ସହିତ ଲେନ୍ସ କ୍ରୟ କରନ୍ତୁ, କାରଣ ଏହା ଆପଣଙ୍କ ଲେନ୍ସର ଆଗ ଏବଂ ପଛ ପୃଷ୍ଠରେ ପ୍ରତିଫଳିତ ଆଲୋକର ପରିମାଣକୁ କମ୍ କରି ଚମକକୁ କମ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ଯଦି ସମ୍ଭବ, ଆପଣଙ୍କ କମ୍ପ୍ୟୁଟରର ମନିଟରକୁ ଏପରି ରଖନ୍ତୁ ଯେପରି ୱିଣ୍ଡୋଗୁଡ଼ିକ ଆପଣଙ୍କ ପରଦାରେ, କିମ୍ବା ପଛରେ ରହିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆପଣଙ୍କ ପାର୍ଶ୍ୱରେ ଅଛି।

“20-20-20” ନିୟମ

“20-20-20” ନିୟମ ବ୍ୟବହାର କରି ନିୟମିତ ବିରତି ନେବା ଜରୁରୀ। ଆପଣ ପରଦାରେ ଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ୨୦ ମିନିଟ୍ ପାଇଁ, ଅତି କମରେ ୨୦ ସେକେଣ୍ଡ ପାଇଁ ୨୦ ଫୁଟ ଦୂରରେ ଥିବା କିଛି ଦେଖନ୍ତୁ।

ବିରତି ନିଅନ୍ତୁ

ପ୍ରତି ୩୦ ମିନିଟର ବ୍ୟବହାର ପରେ ଆପଣଙ୍କ କମ୍ପ୍ୟୁଟର ସ୍କ୍ରିନରୁ “ଦୂରେଇ ଯିବା” ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ନିଜ କୋଠରୀରେ ବୁଲନ୍ତୁ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର ବାହୁ ଏବଂ ଗୋଡ ବିସ୍ତାର କରନ୍ତୁ, ଏବଂ ସେମାନଙ୍କୁ ଆରାମ କରିବା ପାଇଁ ବେକ, କାନ୍ଧ ଏବଂ ପିଠି ମାଂସପେଶୀକୁ ବ୍ୟାୟାମ କରନ୍ତୁ। ଏହା ଆପଣଙ୍କର ମୁଣ୍ଡବିନ୍ଧାର ଆଶଙ୍କା କମାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ, ଏବଂ କମ୍ପ୍ୟୁଟର ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଜଡିତ ବେକ, ପିଠି ଏବଂ କାନ୍ଧରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେବ।

ଆଖି ପତା ମଝିରେ ମଝିରେ ପକାନ୍ତୁ

ଯେତେବେଳେ ଆମେ ଆମର ଡିଜିଟାଲ୍ ଡିଭାଇସ୍ ବ୍ୟବହାର କରୁଛୁ, ଆମର ଆଖି  ପତା ବନ୍ଦ କରିବା ଓ ଖୋଲିବା ହାର କମିଯାଏ ଏବଂ ଏହା ଶୁଖିଲା ଆଖିର କାରଣ ହୋଇପାରେ।

ଆଇ ଡ୍ରପ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ

ଶୁଖିଲା ଆଖିରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଆପଣ ଆଇ ଡ୍ରପ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ। କିମ୍ବା ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଚକ୍ଷୁ ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ କରିପାରିବେ। ଯଦି ଆପଣ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିବା ଡ୍ରପଗୁଡ଼ିକରେ ସଂରକ୍ଷଣକାରୀ ଥାଏ, ତେବେ ଦିନକୁ ୪ ଥରରୁ ଅଧିକ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ ନାହିଁ।

ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ଏବଂ ଆର୍ଦ୍ରତା

ଘରେ ଥିବା ‘କାର୍ଯ୍ୟ’ ସ୍ଥାନର ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ଏବଂ ଆର୍ଦ୍ରତା ମଧ୍ୟ ଏକ ଏୟାର ପ୍ୟୁରିଫାୟର୍ ଏବଂ ଆର୍ଦ୍ରତା ବ୍ୟବହାର କରି ଉନ୍ନତ ହୋଇପାରିବ।

Also Read| Raisins: କିସମିସ୍ ଖାଆନ୍ତୁ ୫ ଟି ଲାଭ ପାଇବେ

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may have missed